تابلو فرمان آسانسور چه نقشی در سیستم آسانسور دارد؟

پارس آسمان رو سپند > مقالات > تابلو فرمان آسانسور چه نقشی در سیستم آسانسور دارد؟

تابلو فرمان آسانسور چه نقشی در سیستم آسانسور دارد؟

میخواهیم در مورد تابلو فرمان آسانسور که مغز و فرمانده اصلی سیستم آسانسور است صحبت کنیم. تابلو فرمان آسانسور اصلی ترین عضو مجموعه تجهیزات الکتریکی یک سیستم آسانسور می باشد که با همه تجهیزات دیگر در ارتباط بوده، وظیفه کنترل و فرمان دهی آن ها را بر عهده دارد. به دلیل استفاده از نرم افزار در ساختار آن ها، دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی هستند تا جایی که به صورت پیش فرض قابلیت راه اندازی خیلی از امکانات را در خود دارند. اما در مواردی که امکانات مورد نیاز به سخت افزار تابلو مرتبط می شود، دیگر انعطاف پذیری از میان رفته، باید انتخاب به طور دقیق انجام پذیرد. به همین سبب انتخاب یک تابلوی کنترل مناسب برای راهبری یک سیستم آسانسور بسیار اهمیت داشته در غیر اینصورت، برای ایجاد تطبیق بین تابلو و سیستم یا هزینه بالا می رود و یا چنین امری امکان پذیر نخواهد بود. سفارش صحیح متناسب با نیاز. روش پر نمودن فرم سفارش تابلو بسیار اهمیت دارد، در ادامه به قسمت های مهم در یک فرم سفارش اشاره می شود.

برای انتخاب دقیق تر تابلوی کنترل، پیشنهاد می شود با مهندسی فروش هر سازنده گفتگو شود. البته توجه به نکات مهم در انتخاب تالبوا فرمان آسانسور نیاز دارد که شما بدانید که تابلو فرمان آسانسور چیست.

نکات بسیار مهم در سفارش تابلو فرمان آسانسور

  1. نوع آسانسور
  2. ترافیک
  3. موتور
  4. درایو
  5. نوع کنترل
  6. تعداد طبقات
  7. سرویس دهی
  8. درب
  9. جعبه
  10. اطلاعات تکمیلی

 

نوع آسانسور در انتخاب تابلو فرمان آسانسور

در این قسمت به آسانسور کششی دو سرعته یا مجهز به کنترل سرعت و همچنین هیدرولیک بودن تابلوی کنترل اشاره می شود انتخاب نوع آسانسور بر عهده مهندس طراح ساختمان بوده، در این فرم لحاظ می گردد. افرادی که می دانند تابلو فرمان آسانسور چیست از اهمیت این نکته در انتخاب آن با خبر هستند.

ترافیک در آسانسور چه تاثیری بر تابلو فرمان دارد؟

ترافیک متناسب با کاربری ساختمان تعیین می گردد، به طور مثال اگر یک ساختمان مسکونی باشد، ترافیک به مراتب کمتر از حالتی است که ساختمان اداری است و در این شرایط نیز به مراتب کمتر از حالتی است که ساختمان تجاری یا پاساژ باشد. این اطلاعات برای انتخاب کنتاکتور و کلید پر قدرت تر مورد نیاز خواهد بود. بهترین تابلو فرمان آسانسور ترافیک را به خوبی کنترل کرده و از مشکلات احتمالی جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید